Ballady i romanse - analiza
klp.pl Lektury Analizy i interpretacje Motywy literackie Epoki
  • Wprowadzające słowa narratora lub jakiegoś człowieka, który starał się ostrzec biegającą nago Ryfkę:
  • "Słuchaj, dzieweczko! Ona nie słucha... / To dzień biały, to miasteczko..."

  • Informacja o rodzicach Ryfki:
    "Mama pod gruzami, tata w Majdanku...”

  • Wypowiedź znajomego rodziny dziewczynki, który dał jej bułkę:
    "Masz , Ryfka, bułkę, żebyś była zdrowa..."

  • Reakcja dziewczynki:
    "Ja zaniosę tacie i mamie."

  • Słowa SS-manów na chwilę przez rozstrzelaniem Ryfki i Jezusa:

  • "Słuchaj, Jezu, słuchaj, Ryfka, Sie Juden,
    za koronę cierniową, za te włosy rude,
    za to, żeście nadzy, za to, żeśmy winni,
    obojeście umrzeć powinni."




    strona:   - 1 -  - 2 -  - 3 - 


      Dowiedz się więcej
    1  Władysław Broniewski - notatka szkolna
    2  Anka - interpretacja
    3  Bagnet na broń - interpretacja



    Komentarze
    artykuł / utwór: Ballady i romanse - analiza






      Tagi: